fbpx

Jak pozyskać klienta na LinkedIn w 5 krokach 

Metody pozyskiwania klientów

Zadajesz sobie pytanie, jak pozyskać klienta? Zapewne spotkałeś się ze stwierdzeniem – działaj na LinkedIn. Nie bez przyczyny stanowi to kluczowy aspekt. Zgodnie z raportem Digital 2022 ponad 27 mln Polaków jest użytkownikami social mediów, a w śród nich są również Twoi przyszli klienci. By do nich dotrzeć, możesz wykorzystać metodę 5 kroków. Dzięki niej przejdziesz przez proces pozyskiwania klienta i dowiesz się jak skutecznie działać na LinkedIn.

Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych, by pozyskać klientów

Tak w życiu, jak i w biznesie pierwszym krokiem do podjęcia decyzji jest samo uświadomienie sobie konieczności działania. Dawniej poszukiwanie klientów ograniczało się do korzystania z tradycyjnych, czasochłonnych metod. Dzisiaj media społecznościowe umożliwiają dotarcie do odbiorców szybciej i efektywniej. 

Inwestycja w stworzenie profesjonalnego profilu na LinkedIn, pomoże klientom odnaleźć Twoją firmę w przestrzeni Internetu i wyrobić sobie o niej opinię. Warto o tym pamiętać, zwłaszcza, że dane w raporcie E-commerce w Polsce 2022, jasno wskazują, że ponad 51% ankietowanych dokonało zakupu po zapoznaniu się z treściami zamieszczonymi w sieci.

Sieć potencjalnych klientów z grupy docelowej

LinkedIn zrzesza ponad 4,5 mln profesjonalnych użytkowników, a wśród nich są również poszukiwani przez Ciebie klienci. Platforma umożliwia wyszukiwanie profili zgodnie z wybranymi kryteriami, dzięki czemu otrzymasz dokładną listę potencjalnych klientów. Jednak by do nich dotrzeć trzeba skupić się na – personalizacji. Klienci chcą być traktowani indywidualnie i czuć się wyjątkowo. Wysyłając zaproszenie warto podkreślić w nim, jakie korzyści niesie Twoja oferta dla tej konkretnej osoby. Stosowanie szablonowych treści w zaproszeniach, nieudzielanie odpowiedzi, przedłużający się proces odpisywania na wiadomości, niedostosowanie się do preferowanej przez klienta formy kontaktu – wszystko to, będzie negatywnie wpływało na wizerunek firmy

Traktuj budowanie relacji z klientami jako inwestycja w firmę

Jednym z błędów, jakie może popełnić firma, to skupienie się jedynie na tworzeniu sieci kontaktów. Samo posiadanie profilu na LinkedIn i rozesłanie zaproszeń nie wystarczy. Obecnie konsumenci mają większe oczekiwania. Poszukują firm niezawodnych, z którymi poczują się związani i którym mogą zaufać. Sprawdzają opinie o firmie i jej ofercie w Internecie. Zwracają uwagę na wypowiedzi innych użytkowników oraz na treści publikowane przez samą firmę. Chcąc stać się konkurencyjnym na rynku, umożliw odbiorcom łatwe zdobycie wiedzy, której potrzebują. W krótkich postach, możesz przedstawić firmę, pracowników, prezentowane przez was wartości, oferowane produkty – wszystko, czym chcesz się pochwalić.

Twórz i dziel się angażującymi, merytorycznymi treściami, które budują postawę eksperta w danej dziedzinie

Niezależnie od branży w jakiej działasz, klienci chcą mieć pewność, że wybierając Twoją ofertę otrzymają najwyższą jakość. Jednym ze sposobów, w jaki możesz komunikować atuty firmy przy pomocy LinkedIn, to publikowanie treści, które będą angażujące, wartościowe i pomocne dla klientów.

Publikuj własne artykuły, w których zaprezentujesz swoją wiedzę w dziedzinie, którą się zajmujesz. Poszukuj i udostępniaj ciekawe, profesjonalne treści (specjalistyczne artykuły, raporty, wywiady, konferencje itp.), które wskażą na twoje obycie w branży. Zabierz głos w dyskusjach i pokaż, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Zaproś do tworzenia treści Twoich klientów – niech stanowią wizytówkę i potwierdzenie jakości. Pokażesz w ten sposób swoją wiedzę, zaangażowanie oraz otwartość i chęć komunikacji z klientami.

Dbaj o regularność publikowania merytorycznych treści

Kiedy rozpoczniesz tworzenie własnych treści, nie zapominaj o bardzo istotnym aspekcie – regularności. Zdecyduj się na konkretną ilość postów lub artykułów i przestrzegaj ustalonego harmonogramu. Dlaczego? Budujesz w ten sposób wizerunek rzetelnej firmy, która aktywnie działa i jest zaangażowana w dzielenie się wiedzą z klientami. Uważaj też na niewytłumaczone zniknięcia z sieci – klienci przeglądając twój profil zaczną się zastanawiać, czy przypadkiem nie zakończyłeś działalności.

 

Nie odkładaj swoich działań na jutro, ale zaplanuj je już dzisiaj. Nie tylko pozwól się znaleźć klientom, ale sam aktywnie ich poszukuj. Buduj własną sieć odbiorców, dziel się merytorycznymi treściami, angażuj i ciesz się efektami swojej aktywności na LinkedIn.

Mini Kurs

Zapisz się na bezpłatny mini kurs

Dowiedz się! Jak zoptymalizować swój profil na LinkedIn.

Angelika Solecka Your Virtual Assistant Kraków Wirtualna Asystentka, Linkedin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję zasady Polityki prywatności

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.