fbpx

Kampanie mailingowe dopełniają działania na platformie LinkedIn?

Angelika Solecka Linkedin warsztaty

Jeśli kiedyś zastanawiałeś się, czy kampanie mailingowe to już jedynie denerwujący odbiorców spam – odpowiadamy stanowcze nie! To wciąż jedna z najlepszych form dotarcia do odbiorców, której pozytywne efekty potwierdzają specjaliści z branży. O ile LinkedIn jest idealnym miejscem do pozyskiwania klientów, tak e-mail marketing pozwala na pogłębienie z nimi relacji. Możesz to zrobić wykorzystując tych 5 sprawdzonych sposobów, które dopełnią Twoje działania na platformie.

Kontynuuj relację z klientem korzystając z newslettera.

Posiadanie klientów w sieci kontaktów na LinkedIn, to nie koniec działań jakie możesz podjąć, by budować z nimi trwałą relację. Następnym krokiem jest zaproszenie ich do twojej listy mailingowej. Zrób to w sposób zachęcający – przedstaw odbiorcy czego może oczekiwać od Twoich newsletterów (co będzie się w nich pojawiało, z jaką częstotliwością) oraz jakie spersonalizowane korzyści otrzyma (pierwszeństwo w informowaniu np. o wydarzeniach, dostęp do ofert specjalnych).
Pamiętaj, aby e-maile rozpoczynały się bezpośrednim zwrotem do adresata, były rozplanowane graficznie i posiadały ilustracje. Poświęć też chwilę na wybranie odpowiedniego tytułu – niech nie będzie to „Newsletter marzec”, ale coś co wyróżni Twojego maila i zachęci do jego otwarcia.

Zwiększaj dochody dzięki systematycznej wysyłce maili

Obecnie przyjmuje się, że kampania mailingowa to unowocześniona wersja gazetki reklamowej. Możesz z powodzeniem zaprezentować w niej swoje produkty i usługi – ich cechy, zastosowanie i korzyści płynące z zakupu. Dodając to tego np. opinie zadowolonych klientów potwierdzisz wartość Twojej oferty. Do zakupu świetnie zachęcają personalizowane kody rabatowe. Dla Twoich odbiorców staną się rodzajem nagrody – a newsletter, czymś oczekiwanym.

Pamiętaj, żeby e-maile pojawiały się ze stałą częstotliwością. Przyjmuje się, że powinno to być raz w tygodniu. Jednak dostosuj to do swojej działalności i ustal taki harmonogram wysyłek, aby zachować stały kontakt z klientem bez zasypywania go wiadomościami.

Generuj ruch na stronie za pomocą linków

Plusem korzystania z newsletterów jest też możliwość umieszczania w nich linków. Jeśli chcesz mogą prowadzić do Twojej strony internetowej, sklepu lub profilu w social mediach. Podczas tworzenia maili do Twojej kampanii nie zapominaj o wezwaniach do działania. Jeśli połączysz je z wstawionym linkiem, szansa, że Twój klient przejdzie na wskazaną stronę jest o wiele większa. Zachęcaj więc odbiorców stwierdzeniami: „Sprawdź teraz klikając w link” lub „Skontaktuj się z nami za pomocą poniższego formularza”. Będzie to również ułatwienie dla odbiorców – nie muszą sami poszukiwać stron, bo zostaną na nie przekierowani automatycznie.

Buduj autorytet

W Twoich kampaniach mailowych nie informuj klientów jedynie o produktach, usługach czy zbliżających się wydarzeniach. Możesz wykorzystać je również do budowania swojego wizerunku – osoby profesjonalnej, obytej w branży, która nie tylko chce „coś sprzedać”, ale też dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Dobrym sposobem będzie przygotowanie np. bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które udostępnione zostaną po zapisie na newsletter. Dzięki temu, odbiorcy otrzymają realną wartość już na początku. Od czasu do czasu, umieszczaj w e-mailach raporty, zestawienia, linki do ciekawych webinariów, artykułów czy konferencji – pokaż klientom, że jesteś profesjonalistą, od którego również można się uczyć.

Chwal się sukcesami klientów – case study

Treściami, które stanowią szczególną wartość dla Twoich odbiorców są case study. Dzięki nim Twoi klienci dowiedzą się m.in.:

– jakich zysków i rezultatów mogą oczekiwać
– jak wyglądała droga innych firm z branży
– w jaki sposób poradziłeś sobie z wyznaczonym zadaniem

Newsletter jest idealną przestrzenią, w której możesz pokazać swoje osiągnięcia, a studia przypadków są realnym potwierdzeniem Twoich umiejętności. Postaraj się opowiadać o przyczynach i skutkach podjętych działań. Wskaż jak najwięcej detali, liczb, zestawień, którymi możesz się podzielić. Zadbaj o ciekawą treść, która zaangażuje odbiorców, a dzięki temu przekonają się, że mogą Ci zaufać.

Jak widzisz, kampanie mailingowe to idealny sposób na rozszerzanie działań marketingowych. Tworząc spersonalizowany, ciekawy merytorycznie i kuszący ofertami newsletter, możesz nie tylko utrzymywać relacje z dotychczasowymi klientami, ale i pozyskiwać nowych. Wykorzystaj to do rozwoju Twojej firmy.

Mini Kurs

Zapisz się na bezpłatny mini kurs

Dowiedz się! Jak zoptymalizować swój profil na LinkedIn.


ZAPISUJĘ SIĘ

Angelika Solecka Your Virtual Assistant Kraków Wirtualna Asystentka, Linkedin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję zasady Polityki prywatności

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.