Jeśli kiedyś zastanawiałeś się, czy kampanie mailingowe to już jedynie denerwujący odbiorców spam – odpowiadamy stanowcze nie! To wciąż jedna z najlepszych form dotarcia do odbiorców, której pozytywne efekty potwierdzają specjaliści z branży. O ile LinkedIn jest idealnym miejscem do pozyskiwania klientów, tak e-mail marketing pozwala na pogłębienie z nimi relacji. Możesz to zrobić wykorzystując tych 5 sprawdzonych sposobów, które dopełnią Twoje działania na platformie.
Kontynuuj relację z klientem korzystając z newslettera.
Posiadanie klientów w sieci kontaktów na LinkedIn, to nie koniec działań jakie możesz podjąć, by budować z nimi trwałą relację. Następnym krokiem jest zaproszenie ich do twojej listy mailingowej. Zrób to w sposób zachęcający – przedstaw odbiorcy czego może oczekiwać od Twoich newsletterów (co będzie się w nich pojawiało, z jaką częstotliwością) oraz jakie spersonalizowane korzyści otrzyma (pierwszeństwo w informowaniu np. o wydarzeniach, dostęp do ofert specjalnych).
Pamiętaj, aby e-maile rozpoczynały się bezpośrednim zwrotem do adresata, były rozplanowane graficznie i posiadały ilustracje. Poświęć też chwilę na wybranie odpowiedniego tytułu – niech nie będzie to „Newsletter marzec”, ale coś co wyróżni Twojego maila i zachęci do jego otwarcia.
Zwiększaj dochody dzięki systematycznej wysyłce maili
Obecnie przyjmuje się, że kampania mailingowa to unowocześniona wersja gazetki reklamowej. Możesz z powodzeniem zaprezentować w niej swoje produkty i usługi – ich cechy, zastosowanie i korzyści płynące z zakupu. Dodając to tego np. opinie zadowolonych klientów potwierdzisz wartość Twojej oferty. Do zakupu świetnie zachęcają personalizowane kody rabatowe. Dla Twoich odbiorców staną się rodzajem nagrody – a newsletter, czymś oczekiwanym.
Pamiętaj, żeby e-maile pojawiały się ze stałą częstotliwością. Przyjmuje się, że powinno to być raz w tygodniu. Jednak dostosuj to do swojej działalności i ustal taki harmonogram wysyłek, aby zachować stały kontakt z klientem bez zasypywania go wiadomościami.
Generuj ruch na stronie za pomocą linków
Plusem korzystania z newsletterów jest też możliwość umieszczania w nich linków. Jeśli chcesz mogą prowadzić do Twojej strony internetowej, sklepu lub profilu w social mediach. Podczas tworzenia maili do Twojej kampanii nie zapominaj o wezwaniach do działania. Jeśli połączysz je z wstawionym linkiem, szansa, że Twój klient przejdzie na wskazaną stronę jest o wiele większa. Zachęcaj więc odbiorców stwierdzeniami: „Sprawdź teraz klikając w link” lub „Skontaktuj się z nami za pomocą poniższego formularza”. Będzie to również ułatwienie dla odbiorców – nie muszą sami poszukiwać stron, bo zostaną na nie przekierowani automatycznie.
Buduj autorytet
W Twoich kampaniach mailowych nie informuj klientów jedynie o produktach, usługach czy zbliżających się wydarzeniach. Możesz wykorzystać je również do budowania swojego wizerunku – osoby profesjonalnej, obytej w branży, która nie tylko chce „coś sprzedać”, ale też dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Dobrym sposobem będzie przygotowanie np. bezpłatnych materiałów edukacyjnych, które udostępnione zostaną po zapisie na newsletter. Dzięki temu, odbiorcy otrzymają realną wartość już na początku. Od czasu do czasu, umieszczaj w e-mailach raporty, zestawienia, linki do ciekawych webinariów, artykułów czy konferencji – pokaż klientom, że jesteś profesjonalistą, od którego również można się uczyć.
Chwal się sukcesami klientów – case study
Treściami, które stanowią szczególną wartość dla Twoich odbiorców są case study. Dzięki nim Twoi klienci dowiedzą się m.in.:
– jakich zysków i rezultatów mogą oczekiwać
– jak wyglądała droga innych firm z branży
– w jaki sposób poradziłeś sobie z wyznaczonym zadaniem
Newsletter jest idealną przestrzenią, w której możesz pokazać swoje osiągnięcia, a studia przypadków są realnym potwierdzeniem Twoich umiejętności. Postaraj się opowiadać o przyczynach i skutkach podjętych działań. Wskaż jak najwięcej detali, liczb, zestawień, którymi możesz się podzielić. Zadbaj o ciekawą treść, która zaangażuje odbiorców, a dzięki temu przekonają się, że mogą Ci zaufać.
Jak widzisz, kampanie mailingowe to idealny sposób na rozszerzanie działań marketingowych. Tworząc spersonalizowany, ciekawy merytorycznie i kuszący ofertami newsletter, możesz nie tylko utrzymywać relacje z dotychczasowymi klientami, ale i pozyskiwać nowych. Wykorzystaj to do rozwoju Twojej firmy.